CODE OF CONDUCT
FORMÅL
I Gardian arbejder vi sammen for at skabe plads og gøre hverdagen nemmere for vores kunder. Vores adfærdskodeks er grundlaget for vores måde at arbejde og opføre os på. Vi forventer, at alle medarbejdere følger disse principper for at sikre et professionelt og respektfuldt arbejdsmiljø.
KUNDEFOKUS OG LØSNINGSORIENTERING
Vi stræber efter altid at levere en høj kvalitet og have kunden som førsteprioritet i alt, hvad vi gør.
​
Vi møder udfordringer med en positiv indstilling og søger løsninger, der opfylder kundernes og samarbejdspartnernes behov bedst muligt. Vi arbejder proaktivt og tager ansvar for de beslutninger, vi træffer.
RESPEKT OG DIVERSITET
I Gardian viser vi respekt for alle – uanset etnicitet, køn, alder, religion, kultur eller seksualitet. Vi behandler hinanden ordentligt og lytter med åbenhed.
​
Vores virksomhed skal være et sted, hvor alle føler sig velkomne og vi ønsker at hjælpe alle til at udnytte deres individuelle kompetencer bedst muligt.
INTEGRITET OG ANSVARLIGHED
Vi overholder alle gældende love og regler. Bestikkelse, korruption og enhver anden form for uetisk adfærd tolereres ikke.
​
Vi tager ejerskab over vores arbejde og sikrer, at vores handlinger og beslutninger afspejler vores værdier.
KOMMUNIKATION OG SAMARBEJDE
Vi deler relevant information og kommunikerer åbent og ærligt med både kollegaer og kunder.
​
Gardian værdsætter samarbejdet, og har til formål at højne samspillet på tværs af afdelinger og stillingsniveauer for at skabe de bedste løsninger. Hver medarbejder har mulighed for at bidrage til udvikling og innovation i virksomheden.
FORTROLIGHED OG DATASIKKERHED
Vi behandler alle personlige data om kunder, kollegaer og partnere i overensstemmelse med GDPR-reglerne. Alle medarbejdere har pligt til at behandle disse data med fornøden respekt for de gældende regler på området.
​
Vi følger alle retningslinjer for informationssikkerhed og rapporterer straks eventuelle brud på datasikkerheden til nærmeste leder eller juridisk afdeling.
PROFESSIONEL FREMTONING
Vi handler loyalt over for Gardian og Gardians kunder både online og offline. Omtale af virksomheden eller virksomhedens kunder på sociale medier skal være respektfuld og aldrig skade virksomhedens omdømme.
SUNDHED OG TRIVSEL
Vi arbejder for at skabe et sikkert og sundt arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Enhver form for chikane, mobning eller diskrimination er uacceptabel.
Vi tager os af hinanden og opfordrer alle til at være opmærksomme på egen og kollegaers trivsel. Vi tilbyder støtte og relevante ressourcer ved behov.
MILJØ OG ANSVAR
Vi tager hensyn til miljøet i vores arbejde og træffer bæredygtige valg, hvor det er muligt. Vi stræber efter at minimere vores miljømæssige påvirkning og opfordrer til miljøbevidste initiativer.
OVERTRÆDELSE AF CODE OF CONDUCT
Manglende overholdelse af adfærdskodekset kan resultere i dårligere omdømme for ansatte og for virksomheden. Overtrædelse kan føre til disciplinære foranstaltninger i tilfælde af alvorlige overtrædelser af adfærdskodekset.
​
Vi opfordrer til at rapportere alle overtrædelser til nærmeste leder eller gennem vores whistleblowerordning, hvor det vil blive behandlet fortroligt.
I Gardian er vores mål at skabe en sund arbejdsplads, hvor vi udviser respekt, integritet og ansvarlighed i alt, hvad vi gør. Vi skaber plads sammen – til vores kunder og hinanden.