Alt du skal vide om
Parkering ved Hammershus
Skal du besøge Hammershus Slotsruin og besøgscenteret? Så kan du
nemt parkere tæt på området.
Ved Hammershus er der parkeringspladser til både personbiler, biler med gyldigt handicapkort samt turistbusser. Fra parkeringsområdet ved Slotslyngvej kan du gå til slotsruinen via to stier.
Parkeringen er opdelt i tre områder: P1, P2 og P3. Følg skiltene på
området, så du parkerer korrekt.
Parkering
på P1 er til almindelige personbiler
Det koster 35 kroner at parkere i op til 6 timer. Du skal betale for parkering fra lørdagen før Palmesøndag til og med efterårsferien. Uden for denne periode er parkering gratis.
Du kan betale med mønter og alle gængse betalingskort. Når du betaler, skal du indtaste bilens nummerplade. Husk at tjekke, at nummerpladen er indtastet korrekt, inden du afslutter betalingen.
Områdekoden står på skiltene ved automaterne.
Har du brug for at parkere længere end 6 timer, skal du købe en ny parkering, når den første udløber.
P2 er forbeholdt biler med hanicapparkeringskort og turistbusser. For at parkere på områder skal dit køretøj have en totalvægt på over 3500 kg, eller et gyldigt handicapparkeringskort.
Det er gratis at parkere for turistbusser og biler med et gyldigt handicapparkeringskort.
Det er ikke tilladt at parkere på området som almindelig personbil.
Vi henviser i stedet til P1.
Parkering på P2 er til turistbusser
og handicap
Så let er det at betale
Du kan betale med EasyPark.
Vælg områdekode 4305
Du kan også betale med betalingskort i betalingsautomater på området.
Prisen for 6 timer er 35 kr.


Mød vores imødekommende parkeringsvagter
Det er en myte, at parkeringsvagter gemmer sig i busken og springer frem for at give dig en kontrolafgift i forruden.
Derfor vil du ved Hammershus møde en lokal parkeringsvagt fra Gardian, som ud over sin uniform har en refleksvest med teksten "Spørg mig om parkering".
Er du i tvivl om reglerne, om betalingen eller har brug for hjælp, når vagten er på området, er du mere end velkommen til at rette henvendelse. Det er derfor, vi er her. Og naturligvis for at sikre ordnede parkeringsforhold, så der er plads til alle.
